• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Det ska rapporteras senast 16e månaden efter. I bland rapporteras det innan lönen ens utbetalats
Ska man vara petig är det den 12, infaller det på en helg så är det vardagen närmast efter. Man får lite extra frist i januari och augusti - 17:e
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 176
Mottagna reaktioner
1 928
Poäng
1 247
Med tanke på att bankerna lånar ut 80% av dina pengar och får ränta så vill dom maximera kapital för högre ränta på ränta effekt. Bank rapporterna som kommit visar verkligen över hur många miljarder bankerna tjänar.

Efter det har dom gjort en minst sagt fritolkning av lagen där du är en brottsling och pengatvättande terrorist så fort du för över ett större belopp till konkurrerande verksamheter som andra banker, neo banker som revolut som någon skrev om, köper alternativa tillgångar som btc etc.

Att ta ut stora belopp från avanza, revolut, binance, forex och andra tjänster till en storbank verkar gå som rinnande vatten. Men ska lite större belopp pengar lämna en storbank så är man terrorist, pengarna blir frysna eller så måste man fylla i massa bullshit och dom kan gömma sig bakom monopolliknande lagar medan dom gör pengar. Bankerna kan inte skilja på ditt och mitt.

Lönen som kommer in är knappt dina pengar längre om du vill föra över dom

Är det verkligen swedbanks, seb eller nordeas jobb att kartlägga var och varannan svensson som pengatvättare efter att man fått en beskattad lön in på kontot?

Bankerna = Legaliserad maffiaverksamhet
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 417
Mottagna reaktioner
929
Poäng
757
Jag har nu fått besked om löneutmätning som startar i november. Jag förstod det som att Kronofogden hämtar nya uppgifter om inkomster och utgifter en gång om året, innebär det att dom skickar ut dessa papper man får fylla i igen? Görs det alltid samma tid på året för alla eller är det ett år efter man fick första beslutet? Jag vet att man såklart kan höra av sig själv vid förändringar också.
Undrar också om någon vet om förbehållsbeloppet kommer höjas betydande även nästa år och om den höjningen automatiskt läggs på allas beslut isåfall?
 
Senast ändrad:

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
Jag har nu fått besked om löneutmätning som startar i november. Jag förstod det som att Kronofogden hämtar nya uppgifter om inkomster och utgifter en gång om året, innebär det att dom skickar ut dessa papper man får fylla i igen? Görs det alltid samma tid på året för alla eller är det ett år efter man fick första beslutet? Jag vet att man såklart kan höra av sig själv vid förändringar också.
Undrar också om någon vet om förbehållsbeloppet kommer höjas betydande även nästa år och om den höjningen automatiskt läggs på allas beslut isåfall?
Mina uppgifter har de hämtat i maj 2019, oktober 2021 och ännu inte för 2023.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag har nu fått besked om löneutmätning som startar i november. Jag förstod det som att Kronofogden hämtar nya uppgifter om inkomster och utgifter en gång om året, innebär det att dom skickar ut dessa papper man får fylla i igen? Görs det alltid samma tid på året för alla eller är det ett år efter man fick första beslutet? Jag vet att man såklart kan höra av sig själv vid förändringar också.
Undrar också om någon vet om förbehållsbeloppet kommer höjas betydande även nästa år och om den höjningen automatiskt läggs på allas beslut isåfall?
Det justeras automatiskt, förbehållsbeloppet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp